Koncert u saradnji sa Francuskim institutom u Srbiji u okviru Francuske muzičke jeseni.
Marc Coppey, violončelo (Francuska)
Novi simfonijski orkestar “Makris” / Makris New Symphony Orchestra
Dirigent: Predrag Gosta (SAD/Srbija)
J. Ph. Rameau: Svita iz “Les fêtes d'Hébé” (”Les Talens lyriques”)
C. Ph. E. Bach: Koncert za violončelo u A-duru, Wq 172
Allegro-Largo con sordini, mesto-Allegro assai
A. Makris: “Trilogija” za orkestar
W. A. Mozart: Uvertira iz opere “Don Giovanni”
J. Haydn: Koncert za violončelo u C-duru, Hob. VIIb:1
Moderato-Adagio-Allegro molto
Mark Kope privukao je pažnju ljubitelja muzike kada je sa osamnaest godina dobio dve najveće nagrade Bahovog takmičenja u Lajpcigu – prvu nagradu i specijalnu nagradu za najbolje tumačenje Baha i tada ga zapaža Jehudi Menjuhin.
Zatim počinje njegova solistička karijera u Moskvi, pa u Parizu, svira sa Nacionalnim orkestrom Francuske, Filharmonijskim orkestrom Radio Frans, Pariskim orkestrom i većinom francuskih orkestara, ali i evropskim I svetskim. Veliki je prijatelj beogradske muzičke scene.
Posebno neguje eklektički stil. Strastveni ljubitelje kamerne muzike, istražuje njen repertoar ali je ujedno bio i violončelista kvarteta Izaija tokom pet godina. Snimio je dela Betovena, Debisija, Emanuela, Forea, Griga, Štrausa, Baha, Šuberta, Bramsa...
Mark Kope skladno radi i na svojoj solističkoj karijeri kao i na pedagoškom planu: profesor je na pariskom Visokom nacionalnom konzervatorijumu i vodi master kurseve u celom svetu. Umetnički je direktor festivala Les Musicales u Kolmaru a od 2011. godine muzički je direktor orkestra Zagrebačkih solista.
Rođen u Strazburu, Mark Kope je studirao na konzervatorijumu u rodnom gradu, zatim na Visokom nacionalnom konzervatorijumu u Parizu i na Univerzitetu u Indijani, Blumington (SAD). Svira na violončelu Mateo Gofriler (Venecija 1711).
NOVI SIMFONIJSKI ORKESTAR “MAKRIS” svoj prvi koncert priredio je pre nešto više od godinu dana – 31. januara 2015. Osnivač i umetnički direktor orkestra je dirigent Predrag Gosta, a orkestar okuplja prvenstveno mlade talente i ujedno je zvaničan orkestar Nove beogradske opere (osnovane marta 2014). Orkestar deluje pod pokroviteljstvom Fondacije Makris iz SAD-a, te stoga nosi ime američkog kompozitora grčkog porekla Andreasa Makrisa (1930–2005). Fondacija Makris, sa sedištem u Vašingtonu, radi na očuvanju muzičke zaostavštine Andreasa Makrisa i pomaže razvoj mladih talenata. Zahvaljujući njima, Nova beogradska opera i Studio za ranu muziku dobili su na korišćenje novo italijansko čembalo, kamerne orgulje, barokne timpane i druge instrumente, kombi za prevoz, a više mladih umetnika primilo je školarine koje su im omogućile da se usavršavaju na majstorskim radionicama u Beogradu, Rusiji, Nemačkoj, Velikoj Britaniji, SAD i Austriji. NSO “Makris” posebnu pažnju poklanja istorijskoj interpretaciji, te zavisno od repertoara svira na savremenim ili istorijskim instrumentima, ili koristi određene elemente koje približavaju interpretaciju vremenu kada je muzika nastala. Orkestar je januara ove godine od strane mučkog časopisa Muzika Klasika dobio priznanje ORKESTAR GODINE za svoj rad i zasluge u širenju kulture u Beogradu i u zemlji u prošloj, 2015. godini.
PREDRAG GOSTA, dirigent, rođen je u Beogradu gde je završio nižu i srednju muzičku školu. Osnovne i postdiplomske studije završio je na čuvenom Triniti koledžu za muziku u Londonu (solo pevanje i čembalo), a trostruke master studije iz solo pevanja, horskog i orkestarskog dirigovanja na Državnom univerzitetu Džordžije u Atlanti, SAD. Usavršavao se u Velikoj Britaniji, SAD i Rusiji kroz saradnju sa umetnicima kao što su Entori Ruli, Endrju Lorens King, Džon Holovej, Kolin Tilni, Džejms Džonston, Aleksandar Polianičko, Džonatan Bret, Jorma Panula, Kolin Meters, i drugi. Gosta je umetnički direktor beogradskog Festivala rane muzike, a takođe vodi i Novu beogradsku operu, Baroknu akademiju i Novi simfonijski orkestar Makris. Kopredsednik je Makris fondacije iz SAD-a i predsednik međunarodnog udruženja za ranu muziku Early Music Network. Umetnički je direktor ansambla Nju triniti barok (New Trinity Baroque) iz Atlante, kao i šef-dirigent Gvinet baleta (Gwinnett Ballet Theatre). Dobitnik je brojnih nagrada i priznanja, uključujući nagrade Američkog kongresa 2006. godine, nagrade međunarodnog udruženja za učenjake Faj Beta Delta, kao i medalje Tesline naučne fondacije iz SAD-a 2015. godine za doprinose u kulturi i povezivanje matice i dijaspore. Među orkestrima i ansamblima sa kojima je sarađivao ubrajaju se i Londonski simfonijski orkestar, Orkestar državne kapele Glinka u Petrogradu, Ruski državni orkestar u Moskvi, Nacionalna filharmonija u Vašingtonu i drugi. Objavio je desetak kompakt diskova i DVD-a sa muzikom od baroka do savremenog doba. Prvi je dirigent sa prostora bivše Jugoslavije koji je snimio CD sa Londonskim simfonijskim orkestrom (orkestarska dela Andreasa Makrisa). Njegov drugi CD sa Londonskim simfonijskim orkestrom sa muzikom Musorgskog (Slike sa izložbe) i Rahmanjinova (Simfonijske igre) izašao je ove jeseni.