Menu

17. БФИ 2020 - Балет џез Монтреал

Музичко-сценски
BFI19_montreal
Датум: 05 новембар 2020 20:00

Простор: Велика дворана

Цене улазница: 1500, 1900 и 2300 динара


Балет џез Монтреал, Монтреал, Канада

"Играј са мном"

идеја: Louis Robitaille
драматургија, дизајн сцене: Eric Jean
кореографија: Andonis Foniadakis, Annabelle Lopez Ochoa, Ihsan Rustem
музичка режија: Martin Léon
музичка концепција: Alexis Dumais
концепт сценографије и асесоара: Pierre-Étienne Locas
дизајн светла, продукција: Cédric Delorme-Bouchard, Simon Beetschen
видео дизајн: Hub Studio – Gonzalo Soldi , Thomas Payette, Jeremy Fassio
дизајн звука: Guy Fortin
дизајн костима: Philippe Dubuc
израда костима : Anne-Marie Veevaete

трајањe: 80’
премијера: 2017, Montreal

Са одобрењем Леонарда Коена, под уметничком дирекцијом Луја Робитеја, и у снажној драматургији Ерика Жана, ово је омаж славном песнику и кантаутору, који евоцира животне циклусе кроз пет сезона, како је описано у Коеновој музици и песмама. Три међународно призната кореографа била су задужена да осмисле покрет на музику легендарних песама: Андонис Фоњадакис, Анабел Лопез Очоа и Ихсан Рустем. Њихов моћан и целовит кореографски свет, обасјава Коенов јединствен рад и оживљава га захваљујући 14 изузетних играча трупе Балет џез Монтреал. Окружен тимом славних дизајнера, “Dance Me” комбинује сценски, визуелни, музички, драматуршки и кореографски израз, како би се одала почаст најчувенијем монтреалском амбасадору. За незаборавну представу, Балет џез Монтреал има ексклузивна петогодишња извођачка права.

Одрастао у граду Јерапетра на југу Крита, Андонис Фоњадакис је своје образовање започео код Ники Пападаки, у локалној школи уметничке игре. Од 1990. до 1992. године студирао је на атинској Државној школи уметничке игре, где добија стипендију Марија Калас за даље усавршавање у Rudra школи Мориса Бежара, у Лозани. Као играч је био је ангажован у Бежар балету из Лозане (1994-1996) под вођством Мориса Бежара, Балету Опере у Лиону (1996-2002) под вођством Јоргоса Лукоса, трупи Карас (2004) под вођством Сабура Тешигаваре, а креирао је и своју компанију Апотосома у Лиону. Током професионалне играчке каријере, изводио је кореографска дела Маги Марен, Јиржија Килијана, Вилијама Форсајта, Доминика Боавана, Нача Дуата, Матса Ека, Мориса Бежара, Охада Нахарина, Фредерика Фламана, Била Ти Џонса, Ервеа Роба, Тера Саринена, Џона Џасперса, Сабура Тешигаваре... Као слободан уметник, потписује поставке за Краљевски балет Новог Зеланда, Балет Женеве, Балет Опере Лиона, Берн балет, Балет Лоране, Балет Луцерна, Готије компанију игре, Џез балет Монтреала, Компанију Марте Грем, Cedar Lake балет, Атербалето, Сиднејску компанију игре, Балет Фиренце, Националну компанију игре Велса, Dansgroep Амстердам, трупу Sociedade Masculina, Балет Сао Паола, Хелсиншки ансамбл, Национални балет Грчке, Национални театар Северне Грчке, грчки Национални театар, Codarts, Компанију Бенџамина Милепјеа, Балет Вашингтона, Бежар балет, Млади балет Женеве, Hellenic Dance компанију, Фестивал игре у Копенхагену... Био је директор грчког Националног балета за сезону 2016/17, и остао стални кореограф овог ансамбла. По наруџбини је радио кореографије за три опере у продукцији париског Театра Champs Elysees, Националне опере Рајне и лионског Националног центра за музичку креацију. Био је ангажован да осмисли сценски покрет за филм “Ноа” Дарена Аронофског. Године 2012, добио је награду Danza e Danza за најбољег кореографа у Италији, и то за комад “Свадба” за трупу Maggio Danza, изведеном и на Београдском фестивалу игре. Сарађивао је и са Палатом Токија као кореографски кустос за изложбу Prec(ar)ious Collectives, која је одржана у Атини, 2017. године. Поред тога што ствара и наступа, Фоњадакис предаје и преноси своју особену технику, на бројним семинарима.

Кореографкиња колумбијско-белгијског порекла, Анабел Лопез Очоа стекла је образовање из области уметничке игре у Краљевској фламанској школи балета у Белгији. Након дванаестогодишње солистичке каријере у Скапино балету, 2003. године је одлучила да усмери своју енергију на кореографију. Исте године проглашена је „звездом у успону на холандској сцени”, а током година, награђивана и тражена кореографкиња која је поставила комаде за више од 40 компанија широм света. Међу њима су ротердамски Скапино балет, Холандски национални балет, Балет Женеве, Краљевски фламански балет, Гетеборг балет, Балет Пенсилваније, БаллетX, Балет џез Монтреал, Национални балет Марсеја, трупа Јакоби и Пронк, Балет Хиспанико, Национални балет Финске, Национална компанија за игру из Мадрида, Шкотски балет, Вашингтон балет, Национални балет Доминикане, Аугсбург Балет, Балет Остин, Атланта балет, Национални балет Кубе, Национални балет Чилеа, Балет Маниле, трупу Данила Симкина, Синсинати балет, Џофри балет, Енглески национални балет, Њујорк сити балет... Свестрана уметница, Очоа ствара и за позориште, оперу, мјузикл и модне догађаје попут сарадње са прослављеним брендом Виктор & Ролф, и њиховог пројекта у Музеју Ван Гога. Године 2009, креирала је “Зип Зап Зоом” за Балет џез Монтреал, који се позиционирао међу 10 најизврснијих позоришних догађаја у области уметничке игре по оцени медија Питтсбург Gazette, Бостон Глобе и Монтреал Газетте, а био је део топ 10 листе међу продукцијама године у Сан Дијегу и Чикагу. Баш тај комад, открила је и публика Београдског фестивала игре. Радови Анабел Лопез Очое, завредели су бројне награде. Њена представа “Трамвај звани жеља” номинова је за престижну Оливије награду, и освојила признање за најбољу кореографију од стране британског Круга критичара. Године 2007, Очоа је позвана да се укључи у рад престижног Кореографског института Њујорк сити балета.

Ихсан Растим је рођен у Лондону, где се игру учио у Рамберт школи балета и савремене игре. Своју професионалну каријеру је започео када му је било 17 година, са трупом Метјуа Бурна, након чега су уследили ангажмани у Балету Минхена и холандској трупи Introdans. Године 2017, се преселио у Швајцарску где је наступао као солиста са Балетом Берна, а касније у оквиру трупе Танз Лузернер, чији је један од оснивача. Током овог периода, играо је комадима Вејна МекГрегора, Хофеша Шехтера, Александера Екмана, Метјуа Бурна, Стајна Селиса, Кајетана Сота, Гулијерма Ботеља, и сарадјивао са кореографима Матсом Еком, Јиржијем Киљаном, Полом Лајтфутом/Сол Леон, Хансом ван Маненом и Вилијамом Форсајтом, између осталих. На позив Саре Слипер, 2010. године одлази у Портланд у Орегону, где поставља “Стање ствари” за Нортхwест Данце Пројецт, за који је освојио Садлерс Велс Global Dance Contest и Награду публике на 25. Међународном кореографском такмичењу у Хановеру. Од 2015. године, на позицији је сталног кореографа трупе Нортхwест Данце Пројецт. Бивши је уметнички директор Балетске школе у Луцерну, а тренутно њихов уметнички саветник. Растим је добитник бројних награда за свој рад. Недавно је био кореограф руске ТВ емисије „Бољшој балет“. Потписао је наслове за Хуббард Стреет Данце из Чикага, Northwest Dance Project, Балет Истанбула, трупу Tanz Luzerner, Државни балет у Казану, британску Националну компанију игре за младе, дрезденску Палука школу…

Проистекао из сарадње Женевјев Солбејн, Еви Вон Жонси и Едија Тусана током 1972. године је настао Балет џез Монтреал, као репертоарска трупа која ствара, продуцира и изводи представе савремене игре засноване на техници, строгости и естетици класичног балета. Њихов рад је стално присутан на локалним, националним и интернационалним сценама. Компанија својим уметницима нуди врхунску професионалну балетску обуку и пружа међународно признатим кореографима слободу да развијају свој уметнички процес у складу са идентитетом трупе. На тај начин, ствара се ексклузивни репертоар који је доступан свима. Као водећи амбасадор уметничке игре Квебека, Баллет Монтреал је синоним за беспрекорно извођење. Њихов карактеристичан стил је истовремено уметнички, секси, експлозиван, оригиналан и приступачан. Од када је 1998. године именован за уметничког директора, Луј Робитеј је преусмерио трупу ка публици која је отворена за свеже кореографске форме и повезао је са новим именима у свету савремене игре, као што су Кристал Пајт, Азур Бартон, Мауро Бигонцети, Андонис Фоњадакис, Ицик Галили, Анабел Лопез Очоа, Барак Маршал, Бенџамин Милепје, Кајетано Сото... У последњих неколико година, уметнички правац компаније фаворизовао је мултидисциплинарне комаде које спајају игру са другим уметничким дисциплинама као што су позориште, видео и музика. Сваки комад је посебно креиран за Баллт џез Монтреал, док карактеристична особеност и високи квалитет извођача осигуравају одржив успех и углед трупе. Са више од 2500 изведених представа и преко 2,8 милиона фанова у 68 земаља, Балет џез Монтреал је прави представник канадске игре и уметничке виталности широм света. Године 2016, трупа и њен уметнички директор понели су награду Rideau Hommage као признање репутацији и континуираном присуству на квебешкој сцени. Током 2017. године, трупа је прославила 45 година историје, балета, турнеја и сусрета са публиком.  

...Ретко имамо привилегију да сведочимо оваквом приказу изврсности. Балет џез Монтреал, коме приписују да има неке од најбољих играча света, заиста живи своју репутацију...

 

Телефон
220-60-60

Радно време благајне:

  • tick ruka
  • 10 - 16 ч (радни дан)
  • Tелефон: 220-6060

ВАЖНО: Сава Центар не сноси одговорност за оштећење и украдене улазнице. Улазницу не можете заменити или тражити повраћај новца. У случају отказивања  догађаја извршиће се повраћај новца. Најстрожије је забрањено коришћење мобилних телефона, фото-апарата или било какве опреме за снимање слике и звука у простору у коме се одржава програм. У објекту Сава Центра је забрањено пушење.